Vad kan du jobba som?

Specialiserad eller spindeln i nätet!

Här kan du enkelt se vad du utbildar dig till för yrkesroll inom butik, administration och personal. Hermods erbjuder följande utbildningar inom butik, administration och personal.

Administratör
Är du duktig på att planera och strukturera saker? Är du noggrann och effektiv? Vill du arbeta i ett administrativt yrke? Då passar kanske utbildningen Administratör dig! Arbetsuppgifterna för en Administratör kan skifta beroende på arbetsplatsens storlek. Det kan handla om specialiserade uppgifter eller att vara ”spindeln i nätet”, en som möter många människor både inom och utanför företaget. Att förbereda inför möten, göra presentationer, ta fram information eller sammanställa statistik och delta i utredningar kan vara en del av arbetsuppgifterna. Det kräver både servicekänsla, socialkompetens och att du uppskattar omväxling.

Butiksäljare
Vill du jobba med försäljning och service? Då passar utbildningen Butikssäljare dig! Som Butikssäljare arbetar du i en miljö där det händer mycket. Med fokus på kunderna och god service skapas grunden för butikens varumärke. Kunskaperna om varorna är viktig och arbetsuppgifterna är skiftande: kassajobb, uppackning, sortering, prismärkning, påfyllning av varor med mera. Under utbildningen lär du dig marknadsföring, branschkunskap, försäljning och affärsutveckling. Det ger dig rätt förutsättningar för att bli en duktig butikssäljare.

HR-assistent
Tycker du om att ha kontakt med människor? Har du intresse för personalfrågor? Då är HR-assistent något för dig! Arbetsuppgifterna kan variera men vanliga uppgifter kan vara lönefrågor, rekryteringsarbete, arbetsrättsliga frågeställningar, internutbildning, arbetsmiljöarbete och administration av anställningskontrakt. Att kunna kommunicera på ett bra sätt och ha god förståelse för sin omvärld är bra egenskaper när man arbetar inom HR-området. Utbildningen ger dig bra kunskaper inom personaladministration, kommunikation, ekonomi, arbetsrätt, ledarskap och organisation. Du får lära dig grunderna i de vanligt förekommande programmen Visma Tid och Visma Lön.

Receptionist
Är du serviceinriktad och tycker om att träffa människor? Är du bra på att ge ett gott första intryck och gillar ett varierat arbete? Tycker du om att göra arbetsuppgifter som går från högt till lågt med många olika kontaktytor? Bli Receptionist! Receptionisten är den första som kunden eller besökaren kommer i kontakt med. Arbetet kan handla om att ta emot besökare, sköta växeln, göra resebokningar, hantera post och boka konferenser. Utbildningen ger dig de kunskaper om service, kommunikation och administration som behövs i din yrkesroll.