Vad kan du jobba som?

Service på hög nivå!

Här kan du enkelt se vad du utbildar dig till för yrkesroll inom inköp och logistik. Hermods erbjuder följande yrkesutbildningar inom inköp och logistik. Här kan du enkelt se vad du utbildar dig till för yrkesroll samt vilka kurser du behöver läsa för respektive jobb. Hermods erbjuder följande yrkesutbildningar inom inköp och logistik.

Inköpsassistent
Strukturerad och initiativrik kommunikatör! Tycker du om att kommunicera med andra och att ta nya kontakter? Kan du ta egna initiativ och beslut? Som Inköpsassistent har du kontakt med leverantörer och distributörer, analyserar offerter, skickar orderunderlag och på andra sätt assisterar inköparen. Det är viktigt att vara strukturerad, noggrann och serviceinriktad. I utbildningen får du lära dig inköp, logistik, kommunikation, företagsekonomi och affärsjuridik. Det ger dig en bra start för din nya yrkesroll.

Logistikadministratör
Yrkesutbildningen till Logistikadministratör passar bra för dig som är strukturerad, noggrann och serviceinriktad. Under utbildningen lär du dig att hantera logistiska flöden, leveransbevakning och transportbokning. Du lär dig arbeta med inköpshantering, affärsjuridik samt import och export. Du får också viktiga grundläggande kunskaper bland annat i Microsoft Excel.