×
 

5

Du lämnar nu webbplatsen och omdirigeras till:

Avbryt för att återgå till webbplatsen.

TA HAND OM NYA OCH BEFINTLIGA KUNDER

En  yrkesroll inom inköp och logistik ger dig möjlighet att verkligen arbeta i ett nav. Kontakterna består i många fall utav såväl interna avdelningar, distributörer grossister eller producenter. Läs någon av våra populära yrkesutbildningar inom inköp och logistik. Inköp och logistik omfattar många olika områden, vilket innebär att beroende på vad du väljer för inriktning på din utbildning så kan du välja bland flera olika branscher att arbeta inom. 

På Hermods kan du läsa följande yrkesutbildningar inom inköp och logitistik:

För att kunna få en yrkesexamen till inköpsassistent så börjar du med att läsa baspaketet Administration bas, 500 poäng och därefter läser du påbyggnadsdelen mot inköp, 400 poäng. Yrkesutbildningen studerar du på distans eller i klassrum, något som gör det möjligt för dig att arbeta parallellt med dina studier.

SÅ HÄR FUNGERAR EN YRKESUTBILDNING INOM INKÖP OCH LOGISTIK PÅ HERMODS

En yrkesutbildning inom inköp och logistik innebär att du läser flera delkurser i ett paket. Du kan läsa dem en och en eller parallellt, det som passar dig bäst. Varje delkurs består av olika moment som du ska gå igenom och till din hjälp har varje kurs en studieguide kopplad. Den guidar dig genom kursen. Varje kurs innehåller även ett antal uppdrag eller inlämningsuppgifter som du gör och sedan skickar in till din webblärare. Alla kurser avslutas med en muntlig examination i form av ett videosamtal mellan dig och din webblärare. Videosamtalet sker via Zoom. 

Efter varje slutförd kurs får du ett betyg utfärdat av din lärare. När du har läst klart hela din yrkesutbildning får du även ett diplom av Hermods som bevis på din kompetens.

Dina betyg skickas direkt till vuxenutbildningen i din hemkommun och om du vill kan du beställa ut dem därifrån. Du tar då kontakt med vuxenutbildningen i din hemkommun.

EFTER UTBILDNINGEN

Här kan du enkelt se vad du utbildar dig till för yrkesroll inom inköp och logistik. 

INKÖPSASSISTENT

Som inköpsassistent har du kontakt med leverantörer och distributörer, analyserar offerter, skickar orderunderlag och på andra sätt assisterar inköparen. Det är viktigt att vara strukturerad, noggrann och serviceinriktad. Som inköpsassistent kan din genomsnittliga månadslön ligga på ca 29 900 kr/månad.

Affärsutveckling och ledarskap Barn och fritid Beteende- och samhällsvetenskap Butik, administration och personal Bygg och anläggning Data/IT Ekonomi, administration och försäljning El och energi Fastighet Friskvård och kroppsvård Förberedande och orienterande Hotell och turism Hotell, restaurang och livsmedel Hälso- och sjukvård samt socialt arbete Inköp och logistik Journalistik och information Juridik Kombinationsutbildning Komvuxarbete Kultur, media och design Lantbruk, djurvård, trädgård, skog och fiske Marknadsföring Matematik och naturvetenskap Media och kommunikation Måleri Pedagogik och undervisning Samhällsbyggnad och byggteknik SFI Språk Säkerhetstjänster Teknik och tillverkning Transporttjänster VVS Vård och omsorg
Studietakt
Individanpassad Heltid Deltid Halvtid
Studieform
Distans Klassrum Flex Hybrid
Utbildningstyper
Komvux - Grundläggande Komvux - Enstaka kurser Sfi Yrkeshögskola Komvux - Yrkesutbildning YH-kurser Yrkesutbildning
Visa fler filter

KONTAKTA OSS

Här kan du beställa mer information om våra yrkesutbildningar.