Med anledning av spridningen av coronaviruset finns riktlinjer och övrig information samlat på AcadeMedias webb. Information uppdateras kontinuerligt.
Praktisk marknadsföring 2 är en kurs för dig som vill få kunskap om marknadsföring inom fack- eller detaljhandeln. Du lär dig bland annat att utför omvärldsanalyser och marknadsundersökningar, men även hur man arbetar med varuexponering och skyltning.
Kursen Praktisk marknadsföring 2 ger dig de kunskaper och den kompetens du behöver för att kunna jobba med praktisk marknadsföring inom fack- eller detaljhandeln.
För att läsa Praktisk marknadsföring 2 ska du tidigare ha läst kursen Praktisk marknadsföring 1.
Under kursens gång lär du om affärsidéns betydelse för butikens profil, samt hur marknaden och kunderna inverkar på verksamheten. Du får även lära dig om marknadsundersökningar samt om marknads- och säljplanens betydelse för butikens resultat.
Du får kunskap om hur man kan kommunicera med kunder, i butiken och genom extern kommunikation, till exempel medier och mässor. Du får också en inblick i hur man kan utforma säljmiljön med hjälp av ljus, ljud, färg och form, samt olika slags varuexponeringar. Du lär dig hur man kan använda datorn som hjälpmedel i det praktiska marknadsföringsarbetet.
Du får även kunskap om lagar och andra bestämmelser inom området samt en inblick i miljö- och säkerhetsfrågor.
Kursen Praktisk marknadsföring 2 ger dig kunskaper om:
Bra att veta:
Praktisk marknadsföring 2 innehåller tre stycken uppdrag som du utför under kursens gång.
Fyll i dina kontaktuppgifter så kontaktar vi dig för att ge mer information.